Pieczone ziemniaki i pesto pietruszkowe

" Dobre jedzenie to mądra medycyna"
Alison Levitt M.D.

Pesto pietruszkowe... jak zobaczyłam przepis nie przemówiło to do mnie od razu. Nie jestem jakąś specjalną fanką pietruszki więc użycie jej jako głównego składnika nie przekonywało mnie. Później przeczytałam, że w przepisie jest również ser żółty, a jako seromaniak stwierdziłam, że w tym wypadku mogę go jednak wypróbować. Ku mojemu zaskoczeniu pesto wyszło rewelacyjne. Ciekawe w smaku z intensywnie wyczuwalną pietruszką ale również zauważalną nutą czosnku i sera. Naprawdę byłam pod wrażeniem. W połączeniu z pieczonymi ziemniaczkami tworzy pyszne danie. Możecie je przygotować jako dodatek do dania głównego albo jako osobne danie, obie wersje jak najbardziej do wypróbowania. Przepis pochodzi z Kuchni Włoskiej DR. Oetkera. Z podanych w nim składników przygotujecie pesto do 12-14 średnich ziemniaków.



Składniki:

5 pęczków natki pietruszki
4 małe ząbki czosnku
150 ml oliwy z oliwek
125g startego sera gouda
sól i pieprz
ziemniaki.

Ziemniaki dokładnie czyścimy, następnie osuszamy i układamy na blaszce wyłożonej papieprem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp 200 stopni. Pieczemy aż będą całkiem miękkie. Natkę pietruszki płuczemy odkrawamy większe łodyżki i całość przekrawamy kilkakrotnie nożem. Czosnek obieramy. Pietruszkę, czosnek miksujemy blenderem dodając powoli oliwę, starty ser, sól i pieprz aż do uzyskania gęstej pasty. Ziemniaki przekrawamy nożem na krzyż i lekko rozchylamy w miejscu przecięcia. Do środka nakładamy pesto. Całość posypujemy resztą sera. 




2 komentarze:

  1. ostatnio zauważyłam, że prawie zupełnie odeszłam od ziemniaków. A to w końcu podstawowy składnik polskiej diety. Twoja wersja ziemniaka bardzo mi przypadła do gustu :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i mam nadzieje że będą Ci smakować :)

      Usuń

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger