Tort mokka

"Cierpliwość jest sekretem dobrego jedzenia."
Gail Simmons

Przyznaje się jestem kawoszem. Uwielbiam kawę w różnych postaciach (chociaż moje serce należy do czarnej z ekspresu z brązowym cukrem) i tak samo desery, w których występuje, jak w ten tort. Przepis na niego dostałam od mojej kuzynki Kasi, u której próbowałam go po raz pierwszy i od razu przypadł mi do gustu. Jest lekki, aromatycznie kawowy no i posypany dużą ilością gorzkiego kakao, które pysznie uzupełnia się ze słodką masą. W smaku przypomina mi lekko tiramisu. Taki trochę dekadencki deser w jesiennych klimatach ale myślę, że sprawdzi się na każdą porę roku. Przepis jest prosty w wykonaniu, a przygotowanie tortu nie zajmie wam dużo czasu więc tym bardziej warto go wypróbować. Jestem pewna, że zasmakuje nie tylko kawoszom. 



Składniki
Biszkopt kakaowy:
3 jajka
6 łyżek cukru
6 łyżek mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki naturalnego kakao w proszku

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę z odrobiną soli. Dodajemy cukier łyżka po łyżce, cały czas miksując. Dodajemy po jednym żółtku cały czas miksując. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy łyżką. Dodajemy kakao i delikatnie mieszamy łyżką do połączenia. Przekładamy do tortownicy (22 cm), wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach przez ok 15-20 min (grzałka górna i dolna), aż patyczek wbity w ciasto i wyciągnięty będzie suchy.

Masa
20 dag masła lub margaryny
1/2 szklanki cukru pudru
4 kubeczki serka homogenizowanego waniliowego (po 140 -150 g jeden)
2 szklanki mleka w proszku

Masło ucieramy mikserem z cukrem pudrem na puch (ok 5-8 minut), dodajemy serki i miksujemy. Dodajemy mleko w proszku i miksujemy do całkowitego połączenia.

Do przełożenia:
1/2 szklanki mocnej kawy (lub 2 espresso) wymieszane z kilkoma kroplami olejku migdałowego
1 paczka okrągłych biszkoptów
3-4 łyżki naturalnego kakao w proszku

Przełożenie: Kakaowy biszkopt przecinamy wzdłuż na 2 blady. Dolny nasączamy kawą z olejkiem i nakładamy 1/3 masy. Na niej układamy nasączone w kawie biszkopty, a na nich rozsmarowujemy kolejne 1/3 masy. Posypujemy kakao. Nakładamy kolejne 1/3 masy i rozsmarowujemy. Na niej kładziemy drugi blat kakaowego biszkopta. Wierzch biszkopta nasączamy kawą i nakładamy pozostałą masę. Całość posypujemy obficie kakao.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger