Ciasteczka z masłem orzechowym i orzeszkami ziemnymi

"Własnie odkryłem, że tworzenie receptury jest jak pisanie, sztuką jest wiedzieć, kiedy przestać dodawać i zmieniać składniki."
Chris Geiger

Uwielbiam połączenie słonego masła orzechowego ze słodkim dodatkiem, bez względu na to czy jest to czekolada (zwłaszcza Reese's), lody, ciastka czy po prostu cukier (uwielbiam masło orzechowe prosto ze słoiczka posypane cukrem). Dlatego też każdy przepis, w którym widzę masło orzechowe lub orzeszki ziemne budzi moje zainteresowanie. Przeglądając ostatnio mój nowy nabytek "Wielką księgę kucharską" C.Williams, K.Kidd, znalazłam przepis na te ciasteczka - jak dla mnie najlepszy jaki do tej pory próbowałam. Ciasteczka wychodzą mięciutkie, pulchne, lekko orzechowe, a do tego pełne chrupiących pod zębami orzeszków ziemnych. Trochę w stylu sztandarowych amerykańskich ciasteczek z czekoladą - na pewno wam zasmakują.




Składniki:
1 i 1/3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
125 g masła
1/2 szklanki masła orzechowego solonego z kawałkami orzechów
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki brązowego cukru
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3/4 grubo posiekanych orzeszków ziemnych (najlepiej solonych)

W misce mieszamy razem mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól. Do drugiej miski wkładamy masło, masło orzechowe, cukry, jajko i ekstrakt waniliowy. Miksujemy razem, aż do uzyskania gładkiej masy. Miksując dalej dodajemy partiami suche składniki, aż do połączenia. Jeśli ciasto jest za rzadkie, dodajemy więcej mąki, powinno być gęste ale nadal dać się mieszać łyżką. Dodajemy orzeszki i mieszamy łyżką. Nabieramy łyżką porcje ciasta, formujemy kuleczki i układamy na blaszce wysmarowanej masłem, w odległościach co najmniej 5 cm od siebie. Pieczemy w 190 stopniach Celsjusza na złotobrązowy kolor (ok 15 min).


4 komentarze:

  1. Ja również szaleję za masłem orzechowym, a Reese's to moje ulubione czekoladki :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D No to na pewno te ciastka Ci zasmakują ;) pozdrawiam

      Usuń
  2. Szkoda, że mój mąż na sam widok masła orzechowego wywraca oczami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nikt oprócz mnie nie przepada specjalnie za masłem orzechowym, dlatego zazwyczaj piekę połowę porcji. Ciasteczka są dobre nawet na 3,4 dzień więc nie trzeba się martwić, że się zmarnują :)

      Usuń

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger