Muffinki z Maltesers

"Ostatnio nauczyłam się nowego hobby: pieczenia. To takie przyjemne wymieszać wszystkie składniki i zobaczyć, że ciasto wychodzi ładne. To takie satysfakcjonujące kiedy ciasto wychodzi świetnie i świetnie smakuje"
Yani Tseng

Maltesers to smak, który zawsze kojarzył mi się z dzieciństwem. Gdy byłam mała, a w praktycznie każdym sklepie można było znaleźć magiczne gwiazdki czy Frugo, były też dostępne Maltesersy. Później niestety przestały się pojawiać na sklepowych półkach i można je było dorwać wyłącznie przez internet, sprowadzane z zagranicy. Dopiero niedawno wróciły do polskich sklepów i pojawiają się coraz częściej, co mnie bardzo cieszy, gdyż uwielbiam ich smak. Dla tych którzy nie spotkali się nigdy z Maltesersami - są to chrupiące kuleczki coś pomiędzy ciastkiem, a napowietrzonym karmelem, oblane mleczną czekoladą. Ja dla mnie cudooooo. Skoro tylko trafił mi w ręce przepis na muffinki z ich wykorzystaniem, musiałam go wypróbować. Babeczki wychodzą chrupiące z miękkim ciągutkowym karmelowo-czekoladowym nadzieniem. Im więcej Maltesers wsadzicie do każdej muffinki, tym bardziej ciągutkowe wyjdą (ale nie przesadźcie żeby ciasto ładnie wyrosło ;)). Dla wymagających słodyczomaniaków (czyli takich jak ja) wersja z kremem kakaowym i pokruszonymi Maltesersami na wierzchu ale w wersji bez kremu są równie pyszne. Przepis znaleziony na stronie foodtolove.com.au.



Składniki na 12 muffinek
125 g masła lub margaryny o temperaturze pokojowej
2/3 szklaki brązowego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
1 i 3/4 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2/3 szklanki mleka
opakowanie Maltesers co najmniej 90 g 
2 jajka

Miksujemy masło i cukier na gładką masę. Dodajemy ekstrakt z wanilii i miksujemy razem. Następnie dodajemy po jednym jajku cały czas miksując. Dodajemy na zmianę mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz mleko zaczynając i kończąc mąką. Blachę do muffinek wykładamy papilotkami. Do każdej nakładamy ciasta łyżką do 1/2 wysokości. Wkładamy po 3-4 Maltesersy i przykrywamy kolejną warstwą ciasta do 4/5 wysokości papilotki. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsujsza na ok 20 - 25 minut aż będą złotobrązowe. 

Krem kakaowy na wierzch
ok 1 i 3/4 szklanki cukru pudru
1/4 szklanki kakao w proszku
15 g masła
1-2 łyżki gorącej wody
pozostałe Maltesersy

W misce miksujemy razem cukier puder, kakao i masło. Dodajemy po łyżce wrzątku miksując do uzyskania gładkiego kremu. Każdą muffinkę smarujemy kremem i przyozdabiamy pociętymi na kawałki Maltesersami. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger