Kociołek

Gotowanie nie jest chemią. To jest sztuka. Wymaga instynktu i smaku, a nie dokładnych pomiarów. 
Marcel Boulestin

Któregoś dnia po prostu stanęłam w sklepie przed półką z warzywami i zastanawiałam się co ugotować. Nie miałam żadnego konkretnego pomysłu po porostu stałam i przyglądałam się warzywom. Po paru minutach stwierdziłam, że może zrobię coś w stylu leczo. Wzięłam paprykę, pomidory i pieczarki i zadowolona z siebie poszłam zapłacić. W ten sposób powstało to danie. Nie jest może wykwintne, ale jeżeli jesteście po prostu głodni  i macie ochotę na coś smacznego i sycącego, to w zupełności zaspokoi wasz gust. Można je modyfikować w zależności od preferencji. Ja zrobiłam kociołek z mięsem z kurczaka które równie dobrze można zastąpić np, łopatką wieprzową. Najważniejsze żeby smakowało wam. Polecam dodanie czubrycy czerwonej jeśli posiadacie. Nadaje świetnego smaku potrawą zwłaszcza z pomidorami lub papryką.



Składniki: (porcja dla 3-4 głodnych osób)

2-3 czerwone papryki
35 dag pieczarek
60 dag mięsa
duży kawałek kiełbasy (ok 20 dag)
cebula
3 pomidory
sól, pieprz
czerwona papryka w proszku słodka i ostra
chili
czubryca czerwona (opcjonalnie)
ketchup

Pomidory obieramy ze skórki (najlepiej zanurzyć je na chwilę w bardzo gorącej wodzie, wtedy skórka sama schodzi). Cebulę kroimy w niezbyt grube plasterki. W garnku rozgrzewamy odrobinę oleju i wsypujemy pokrojoną cebulę. Smażymy aż będzie szklista. Paprykę kroimy w paski a następnie w duże kawałki i dodajemy do cebuli. Smażymy chwilę od czasu do czasu mieszając. Podlewamy odrobiną wody i dusimy dalej na wolnym ogniu. Pomidory kroimy w ósemki i dodajemy do papryki z cebulą. Nóżki pieczarek kroimy w kawałki natomiast kapelusze w ósemki. Smażymy na osobnej patelni doprawiając solą i pieprzem aż będą miękkie a cały płyn powstały przy smażeniu się wygotuje. Dodajemy do garnka. To samo robimy z mięsem. Składniki w garnku doprawiamy do smaku paprykami w proszku, chili, solą, pieprzem oraz czubrycą jeśli posiadamy. Dodajemy około 4-5 łyżek ketchupu i dusimy aż całość zgęstnieje a papryka zrobi się miękka.  Kiełbasę kroimy w krążki i obsmażamy na patelni. Przed samym końcem gotowania dodajemy ją do reszty składników.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger