Makaron z ricottą i pistacjami

„Tylko jedząc doskonałe potrawy, jesteś w stanie takie przygotować”.
Jiro Ono, japoński mistrz sushi

Taki makaron jadłam będąc na wakacjach na Sycylii w przytulnej restauracji położonej koło zamku w Katanii, w której obsługiwał nas przeuroczy pan Mario. Było to jedno z najlepszych dań wśród wielu pysznych, jakie podczas wyjazdu miałam okazję spróbować. Początkowo gdy zamawiałam to danie myślałam, że dostanę sos na słodko więc słona wersja mnie zaskoczyła ale bardzo pozytywnie. Dlatego też postanowiłam przywołać ten smak we własnej kuchni. Odkąd stałam się posiadaczką blendera o mocy 800 W (polecam zakup !!! bardzo się przydaje w kuchni) przygotowanie tego dania zajmuje mi niewiele czasu. Sos ma delikatną konsystencję z wyczuwalną nutą pistacjową. Uwielbiam we włoskiej kuchni to, że z raptem kilku składników można przygotować pyszne danie, jak w tym przypadku. Ja dodałam do sosu odrobinę mielonego imbiru dla podkręcenia smaku. Użyłam makaronu typu kokardki ale możecie również przygotować sos i podać go z penne czy spaghetti, wybór dowolny. 



Składniki na danie dla 2-3 osób

1/2 opakowania makaronu (farfalle, penne, spaghetti lub inny)
200 g pistacji (ja użyłam niesolonych, jeśli kupicie solone dodajcie do sosu mniej lub wcale soli)
250 g serka ricotta
sól, pieprz, mielony imbir

Makaron gotujemy al dente (na półtwardo) w osolonej wodzie. Pistacje obieramy z łupinek i mielimy (odkładamy łyżeczkę mielonych pistacji do dekoracji). Następnie dodajemy serek ricotta, sól, pieprz i imbir (ok. 1/4 łyżeczki) i całość razem mieszamy (jeśli nie posiadacie blendera to pistacje możecie zmielić w ręcznej maszynce do mielenia mięsa, a następnie zmiksować z ricottą i przyprawami). Makaron odcedzamy, wkładamy z powrotem do garnka (nie przepłukujemy zimną wodą - dzięki temu sos ładnie pokryje makaron), dodajemy sos i podgrzewamy chwilę mieszając, aż sos pokryje cały makaron. Przekładamy na talerz, posypujemy tartym parmezanem i zmielonymi pistacjami. 

1 komentarz:

  1. Kilka tygodni temu od mojego przyjaciela dowiedziałem się o bardzo dobrej firmie odpluskwianie .Z tej firmy na 100 procent na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Sól Pieprz i Bazylia , Blogger